ÉLETFOLYAM CÍMMEL KERÜLT MEGRENDEZÉSRE.
A MEGNYITÓN
Alkotó: Simon Eszter
A munka címe: Kedves Mama
Szubjektív dokumentum:
„Az exponált kép többnyire manipulálatlan, mégis a szubjektivitás irányába mutat oly módon, hogy a művész személyisége a valóság képi tükrében jelenik meg."
„Az exponált kép többnyire manipulálatlan, mégis a szubjektivitás irányába mutat oly módon, hogy a művész személyisége a valóság képi tükrében jelenik meg."
"...Hol van az a határ, amely elválasztaná a
privát lét képeit a még szubjektív dokumentalista felvételektől? Az egyén egyre
inkább visszahúzódik saját privát közegébe. ...a családi események, a
barátokkal megélt pillanatok jelentik azt a közeget, amely rögzítendő,
dokumentálandó, ....hogy maradjon lenyomata létezésnek, jelenléte igazolható
legyen...Az én megragadása már csak ezen a közegen belül lehetséges és releváns
számára."
Pfisztner
Gábor: Fényképezek, tehát vagyok? Gondolatok a szubjektív
dokumentalizmusról. Fotóművészet, 2005/5-6.
A kiállításon látható
sorozatom eleinte vizsgasorozatnak indult. Nagymamámnál töltött boldog
gyermekkorom pillanatait szerettem volna megeleveníteni, és képek formájában is
örökre szívembe zárni. Mama boldogan, de akkor már –részemről mit sem sejtve-
betegen minden örömét, szeretetét beleadva segítette munkámat mosolyával,
ötleteivel, emlékeivel.
A fotók készítése közben jó
volt átélni, kicsit újra megélni életem ezen apró szösszeneteit. A bevillanó
emlékképekből merítve elhatároztam, hogy kiteljesítem a sorozatot. De az élet
sajnos közbeszólt. A ház, magányos, és üres lett. Nem hallani nevetést, nem
látni vidámságot. Csak az emlékek maradtak, az öröm, a boldogság és a szeretet.
MAGYAR CSILLA
1971-ben
születtem, Budapesten, pénzügyesként dolgozom.
Analóg
Pentax gép használata közben váltam a fotózás szerelmesévé. 2-3 évvel ezelőtt,
egy digitális Sony döbbentett rá arra, hogy ezzel tudatosan és komolyan
szeretnék foglalkozni.
A
tanulást a Prizma Kör vezetőjénél, R’bert Bob fotóművésznél kezdtem.
Csatlakozva a Körhöz, fotós túrákon való részvétellel és különféle házi
feladatok fotózásával fejlesztettem tudásomat.
Másfél
évvel ezelőtt vásároltam Nikon D5100-as gépvázamat, beiratkoztam Imre Anikó és
Imre Tamás fotóművészek iskolájába, ahol elvégeztem a kezdő és a haladó szintű
alkotó fotográfus tanfolyamot.
Szeretek
portrékat, riport és elvont témájú fotókat készíteni, érzéseket, mozdulatokat, sebességet,
kapcsolatokat megörökíteni.
Fotózás
közben elszáll minden gond, probléma és félelem. Megszűnik a tériszony,
eltűnnek a sötétség démonai, nincs éhség és szomjúság érzet sem.
Az
utóbbi időben visszafordultam a természetfotózás felé. Részt veszek
workshopokon illetve autodidakta módon próbálom elsajátítani, ennek a gyönyörű
területnek a fogásait.
Az
erdő, a természet közelsége számomra létfontosságú, kombinálva a fotózással
maga a megnyugvás, a menedék, kreatív, erdei manó énem kiteljesedése.
Kiállított
képeim – az Élet folyamatai a kezdetektől a végig - egy kezdő természetfotós
szárnypróbálgatásai.
„Barangolások erdei fényben, puha
gyalogúton, kopott legelők tarlóján, bodzavirágok súlyos illatában és sötét
fenyvesek elsóhajtott tegnapjaiban, amikor észrevétlenül vállamra ült az Idő,
és csendesen figyelmeztetett a sok tegnapra és a fogyó holnapokra.” - Fekete István
Helyszínek:
a Bükk, a Pilis és Bajorország erdeje, Toszkána dombjai.
Magyar
Csilla
GERMÁN VIVIEN
Germán
Vivien vagyok, 2 éves korom
óta érdekel és foglalkoztat a fényképezés, a képalkotás. Számomra ez a legjobb
módja annak, hogy megpróbáljam minél pontosabban visszaadni a fejemben
megszületett képet egy-egy részlet láttán, és néha sokkal varázslatosabb kép
születik, mint amit a képzeletem elém tárt. Bízom benne, hogy a kiállított képeket
látva, kicsit mindenki belelát az általam észlelt világba. Kellemes nézelődést
kívánok!
"A
négy őselem megtalálható mindenben, mindenhol és mindenkiben. Minden mindennel
összefügg, és egyetlen őselem sem létezik egymagában. A négy őselem egyike a
VÍZ, mely talán az egyik legmegfoghatatlanabb erő, mely a Földet formálja,
uralja. Ez az elem az, amely talán a legtöbbféle módon megtalálható a Földön,
amely engem a legjobban a bűvöletébe ejtett.
„Víz! Se ízed nincs, se színed, se zamatod, nem lehet meghatározni téged, megízlelnek, anélkül hogy megismernének. Nem szükséges vagy az életben: maga az élet vagy.”
„Víz! Se ízed nincs, se színed, se zamatod, nem lehet meghatározni téged, megízlelnek, anélkül hogy megismernének. Nem szükséges vagy az életben: maga az élet vagy.”
NAGY LÁSZLÓ
Nagy
László vagyok, Budapesten
születtem, 2001-től dolgozom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtárnál, mint könyvtári
asszisztens.
A
fényképezéssel édesapám révén kerültem kapcsolatba, aki amatőr fotósként az
előhívott fekete-fehér filmekről maga készítette a nagyításokat és a
papírképeket. A tőle kapott géppel készültek első felvételeim.
A
fényképezést az utazásaim, túrázásaim során megélt élmények megörökítése
jelentette sokáig számomra.
A
könyvtárosi tevékenységem részévé vált a rendezvények fotózása majd kedvet
kaptam fotópályázatokon való részvételre is. Egy fotópályázat kapcsán
kerültem kapcsolatba a Prizmakörrel és
az
ottani tagság teszi lehetővé, hogy megosszam másokkal azt az örömet amit a
fotózás ad nekem.
Igyekeztem
több témában összeválogatni a képeimet amelyek jártamban keltemben készültek
fotóstúrákon vagy olyan alkalmakkor ahová a sors vezérelt. Fotóstúrákon készült
kép többek közt az Ausztria Sonnwendstein című amely számomra jelenleg a legmagasabb
hegycsúcs amit láttam, mert szeretem a hegyvidéki tájakat. A másik fotós
ismerősökkel megjárt úton készült fotó a váci Kálvária dombon készült kép. Családi
túrán készült Esztergomban a Dunai magány című kép. BKV hajón utazáskor
készültek a Bálna Budapest és a Híd az ablakban képek.
Az
állatkertben készültek a Figyelem és a Maszk című képek. "Katasztrófa
turistaként" készítettem az árvízi képet és Könyvfesztiválra látogatva
készült fotó a Millenáris parkról. A Régi idők fotográfusa című kép a Múzeumok
majálisán készült ahol a Szabó Ervin Könyvtár is képviseltette magát. A
Csendélet, Vízfolyás és a Vidámparki fényfestés című képek pedig a Prizmakörös
tevékenységemhez köthetőek. Pályázatra készült képek közül válogattam be
az Este Óbudán címűt. A Növekvő magasság című kép pedig egy Mozdonyfesztiválon
elkapott életkép a vasúttörténeti parkból. Ez a válogatás mutatja hogy milyen
témakörök érdekelnek
elsősorban,
vagyis a tájak, városok az építészet de próbálom azt is megragadni amit a
"pillanat" kínál.